Thursday, June 25, 2009

kisah atau tak kisah

25.06.09

Pagi2 buta dah update blog… dtg opis terus nk menulis… hehehe sbb dh lama pk benda ni… “KISAH atau TAK KISAH” topik ni berdasarkan pemerhatian sendiri.. kehidupan sendiri n org lain…. Apa yg KISAH dan apa yg TAK KISAH… pernah tak pk kita ni tergolong dalam org yg jenis mcm mn?

Biar menjadi org yg TAK KISAH tapi mengetahui segala rahsia kehidupan dia drpd menjadi SESEORANG tapi tak tahu apa2…… bila kita ni konon2 nyer “sum1 / sumbody” dlm life org lain… org yg di sygi la… syg sgt la… share everything…. Segala benda kita tahu tapi same time ada benda yg di rahsia kn dr kita... manusia ni mcm2 perangai.. kdg2 kita ni cpt terasa... cpt jeles, cepat nak amik hati, segala cpt la bila kita dgn org tersyg... sumer benda kita nk tahu la... oleh sbb perangai mcm ni la, org lain akn berahsia @ menipu kita.. atas alasan nak jaga hati kita, xnk tgk kita marah2, xnk tgk kita sedih2....( ini pengalaman sendiri ni haha) sum1 menipu/ berahsia dr aku... kuar dgn org lain.... infm aku g umh sedara tp kuar dgn buah hati dia… or buat sumthing tp xinfm… kalau guna brg pn , ckp itu mak beli .. padahal buah hati yg beli.. alasan 1 jer.. sbb nak jaga hati ... to me HONEST / JUJUR mmg sakit tapi rasa sakit tu lain bila kita tahu dr org lain.. bila kita tahu sendiri... dan sampai mati la aku benci org tu..... tapi aku tak la baik sgt, sbb kdg2 aku pn menipu hahhahaha...... yerla dia tipu aku, aku tipu la dia jg....

that y org yg paham aku... dia akn JUJUR dgn aku sbb dh tahu perangai aku... dan lama2 aku berlajar untuk menjadi ORG YG TAK KISAH.... bila jd mcm ni, ko buat apa pun rasa sakit hati tu xla teruk sgt... dh perangai kwn kita tu mmg mcm tu.. kita hanya mampu melihat... kalau ckp lebih nnt dia menipu.... so kita kena jd org yg tak ksh... berlajar utk mendengar apa saja citer kehidupan yg blaku dlm hidup dia... bkn sng utk menjadi org yg tak ksh... tapi ada org , sbb sikap ”tak kisah” aku la, dia syg aku.... hmmm bagus tp sakit.... tapi sikap ”tak kisah” ni bkn pada sumer org la... ada setgh2 org yg perlu kita KISAH sgt2....hahaha sbb xnk jd mcm kawan aku ”TAK KISAH SGT2” sampai gf dia pun kena kebas... so kesimpulan berpada2 dgn perangai sendiri.... ini peringatan pada diri sendiri ni... di tipu & menipu.... mmg pernah alami... tapi kita ni manusia....bila kita berusaha utk menjadi org yg TAK KISAH.. kdg2 berjaya , kdg2 hampeh... ada jg sikap ”kisah” kita tu akn kuar jg hahaha

ok blog versi mengarut aku dh abis.... ntah bila la aku nk update citer yg mcm2.. gambar pn byk… aku hutang citer pmi3, karnival tv3, Jacobs wol…. Coming soon SATU…. xsbr nk layannn SATU….

1 more thing... hope ank buah aku cepat2 sembuh.. now kat hukm... mlm td g tgk my nephew kt hukm... kalau g hukm ni, terigt 1 benda... sini la tempat terakhir arwah kakak ...

No comments: