Wednesday, December 31, 2008

selamat tinggal 2008....

31.12.2008

Lbh kurang lg 9 jam masuk tahun baru 2009… masa ni la br aku terhegeh2 nk update blog dgn citer2 yg aku dh basi jg la… sebenarnye dr minggu lps dh mula menaip, tp xtahu mn plak ilg nye file tu.. yg ada ni jer yg masih ada… so baca jer la apa yg ada… bos kecik cuti, keje opis ada tp mcm maleh nk buat.. br blk dr klinik… pale sakit plak… dr mlm td.. kalau sakit mcm ni slalu nyer, tekanan tinggi la ni… apa tak nyer melantak sesedap rasa… pagi td dh rasa nk mc tp pk , keje kt opis ( mcm baik je kan haha) tp dtg opis bos kecik plak yg cuti… bgs jg… so akhir nyer aku menaip blog jg…

Apa azam thn baru aku?? Ala maleh nk citer psl azam ni, azam hanya tggl azam.. kalau ada lelaki yg bernama azam xper jg hahaha…. Umur makin meningkat itu yg pasti… 3 bulan jerr lagi…. Xsampai pn 3 bln… tp hadiah dh dpt in advance hahaha itu la yg plg aku suka… masa sum1 tanya aku nk hadiah apa.. aku xtahu nk apa… tp same time aku ada aim 2 benda… tp benda2 ni mahal, kalau murah mesti aku dh beli haha… kalau aku kata nk keta, cnfm xkan dpt… dr hr tu aku tgk2 laptop kecik, yg comel… tp aku pk membazir kalau beli . sdgkan laptop aku msh elok.. TAPI hr tu geram sbb laptop wat hal.. nak jer aku campak kn laptop tu… tp sabarrrrr …. Akhirnyer aku reformat jer.. pueh hati… now dh ok… di tambah dgn external hdd yg baru haha 160GB, besar la jg , buat ms ni la.. esk lusa mesti aku rs kecik sbb dh sumbat mcm2 file…. So now laptop xde masalah.. layann mengong pn ok, kalau mengong race.. laju la jg…. So laptop wta ms ni dh xnak haha tp kalau ada yg nk bg yg kecik aku ttp terima dgn hati yg gembira… mcm laptop big bos aku hr tu… xbiasa dgn yg kecik, btl2 mengadap skrin bila nk install software… aku guna mouse, tp big bos aku ckp blh touch skrin hahaha pandai plak dia…

So benda lg 1 ni, mmg aku nk beli .. kegunaan sendiri.. slalu pinjam kakak aku nyer jer… hmmmm ishh xblh citer lbh2 la…. Ada la sum1 yg sudi bg sumbangan, hadiah in advance.. benda mahal kan… mana mampu beli sorg2.. so share2 jer la… org kata sharing is caring… tp anak buah aku kata sharing is cheap hahaha… so thn dpn mesti xde hadiah hr jadi hahaha…... Alahamdulillah….. tq sis….

So tahun depan, tahun belajar… byk benda yg aku nk belajar… utk tambah ilmu, utk maju kan diri… ramai gk yg tanya nape tak sambung blajar…. Otak dh tepu… aku dh maleh nk ngadap buku… tp niat tu mmg ada … tapi aku xnk amik bidang finance, account… dh pnt la. Aku bkn suka bidang ni…. Tp sbb pk ini la keje yg blh bg aku gaji…so aku terus keje kat sini… tp kalau F.E offer gaji byk, aku terima jerr hahaha…

So sementara aku pk nk tulis apa lg… korang bc la apa yg aku dh tulis pada 2 minggu lps… dh tulis lama tp xpublish… sbb aku pk 10 kali utk publish benda ni…. Ini pun stlh di edit hehehe…

13.12.2008
Kali ni aku nekad nk lepas kn sesuatu yg aku syg… sepatut nye dh lama aku buat benda ni… dh ramai yg nasihat kn TAPI ms tu aku msh syg , aku xsampai hati wpun aku terima dugaan mcm2… ms tu aku bodoh kot…. manusia kn kalau kita buat 1000 kali kebaikan.. tp bila 1 kali tersilap.. kita akn di hukum selamanyerrr. Selama ni aku masih sabar… biarpn tak semesra dulu Mlm ni.... Aku marah.. terasa hati….. so aku decide aku lepaskn segala nyer.. mungkin takde itam putih nyer.. tp aku dh give up, fed up…. Sampai di sini saja… kita hanya manusia biasa.. tak mampu nk control semua nyer… biar la di mata dia, aku mmg bersalah… tp maaf dh aku hulurkan…

Pada yg setia.. teruskan la kesetiaan itu.. kerana aku berhenti di sini…. Suara itu aku ttp akn rindui, suara itu akn sentiasa menemani aku… tp biar lah suara ini kekal selama nyerrr… dan kini aku bebas….. bila sum1 mengesahkan… benda ni tak wujud lagi….semua nyer dlm kenangan… kenangan yg terindah… mcm2 dh blaku kan… persahabatan, perpisahan, suka duka yg pernah di tempuhi… biar lah hanya jd sejarah….

Aku maleh dh nk citer apa2… Sory byk2…. Hmm sori lg?? nape org lain xpnh say sori pn kat aku…… teruskan la … mungkin kedudukan lbh tggi… tdk perlukan tiang utk menyokong… dan aku akn sentiasa membantu sesapa yg tahu menghargai usaha aku… Terima kasih pada org2 yg selama ni bantu usaha aku... hmm dh la aku maleh nk pk apa2 yg related dgn benda ni…

1 comment:

HURTINA said...

ummmm..sedih baca yg last tu...eh lupa lak..org pnh minta maaf pe..hahahaha..tk apa la kak zai...biar yg lalu di jadikan pengajaran dan pengalaman indah....